donderdag 19 maart 2009

Jongeren in Pos

Niet alle kinderen hebben een even gemakkelijke thuissituatie. Gelukkig hebben heel veel kinderen een veilig en warm nest. Maar in bepaalde situaties is het helemaal anders.
In zo'n situaties krijgen kinderen soms te maken met geweld, verslavingsproblematiek, verwaarlozing en dergelijke meer.
Als opvoeder wil ik steeds meer inzicht krijgen in deze problematiek en er staan voor jongeren die zich in zo'n situaties bevinden.
Het is niet mogelijk om elke jongere die met deze problematiek te maken heeft te helpen maar je kan ze wel ondersteunen en hen bijstaan als ze het moeilijk hebben of nood hebben om te praten.

Ik zou langs deze weg meer informatie willen verkrijgen i.v.m deze problematiek. Als iemand mij daaraan kan helpen, voel je welkom om deze naar mij door te sturen.

Alvast op voorhand bedankt,
Carine

7 opmerkingen:

  1. Carine, dat heb je heel mooi verwoord! Groeten, Lieselotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me aan bij Lieselotte, spijtig genoeg kan ik je er niet bij helpen, want ik werk bij een andere doelgroep, maar een vriendin van mij werkt in 'Het Anker' van Brugge en zij heeft met deze problematieken te maken. Ik kan haar eens doorverwijzen naar je blog. Groetjes, Shanah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shanah, ik vind het een supervoorstel.
    Bedankt voor je interesse alhoewel jezelf met deze doelgroep niet werkt.
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieselotte,
    Bedankt voor je bericht. Uit jou bericht mag ik verstaan dat het heel begrijpbaar is wat ik daar heb geschreven.

    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Carine

    Ik kan je enkel een pdf document doorgeven over POS. die ik ooit opzocht voor een taak.
    je kan het vinden op http://wvg.vlaanderen.be/gezinsgids/gezinsgids2002_pdf/GidsGezinnen2002%20-%20deel%20IX_4.pdf
    ik hoop dat je daaruit iets kunt in vinden.

    groeten Emilie

    ps. mijn adress is Emilieke3.blogspot.com (een klein foutje gevonden)hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Carine,

    met de info van maatschappij en welzijn van vandaag kan je wel ff verder over kinderen in POS he ;o), een goeie blog, triest de kindjes op die foto..iedereen verdient een warm nest.

    Groetjes Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Carine,

    Ik wil je even feliciteren met je blog. Ik vind het een zeer interessant onderwerp en ga beslist nog eens komen kijken naar artikels.

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen